bicicletes rutes

Distància: 24 km, aproximadament
Duració: 2 hores, aproximadament

Recorregut:

S'ix d'Algar pel Molí. S'encreua el pont sobre el riu Palancia. A 200 m s'agafa un camí asfaltat a l'esquerra, el Camí de Farigoles de Menorca.

Cal recórrer uns 10 km pel dit fins a arribar a una baixada prou pronunciada, que porta fins a la carretera de Vall d´Uixó a Soneja. Cal prendre

la direcció cap a Soneja, a l'esquerra. Després de recórrer uns 2 km s'arriba a Azuévar. Este és un bon lloc per a esmorzar.

Per a tornar a Algar s'ix d'Azuébar per la rambla. Cal recórrer junt amb la rambla, per un camí d'horta, uns 3 km fins a arribar a

un camí asfaltat. Este camí es pren cap a l'esquerra devent recórrer uns 3 km més fins a arribar a un stop. Es fa un gir cap a la dreta, tornant a prendre el Camí de Farigoles de Menorca. Després de caminar uns 5 km s'arriba a Algar.

RUTA 1: Algar - Azuébar – Algar

Opció 1.2:
Distància: 27 km, aproximadament
Duració: 2 hores
Nivell de dificultat: fàcil

Menorca. Cal recórrer uns 10 km pel dit fins a arribar a una baixada prou pronunciada, que porta fins a la carretera de Vall d´Uixó

a Soneja. Cal prendre la direcció cap a Soneja, a l'esquerra. Després de recórrer uns 2 km s'arriba a Azuévar. Este és un bon lloc

per a esmorzar.

Per a tornar a Algar s'ix d'Azuévar per la carretera, en direcció Soneja. Després de recórrer uns 3km es pren un camí asfaltat, a

l'esquerra seguint la indicació d'Explomed. Este camí cal recórrer-ho complet fins a llegar a un stop, que dóna al Camí de Farigoles

RUTA 2: Algar - Devesa – Algar

Distància: 23 km, aproximadament
Duració: 2´30 hores, aproximadament
Desnivell: 250 m
Nivell de dificultat: mitjà

Recorregut:

Menorca. Cal recórrer uns 6km per este camí fins a arribar a un desviació ample, a la dreta, que té graveta. Es pren el dit camí de

terra iniciant-se una pujada. Hi ha coronar una lloma on s'arriba a una bifurcació de camins. Cal prendre la direcció esquerra iniciant-se

un lleuger descens o fals pla. Es contínua pel dit camí, que realment és una pista forestal. Es passa junt amb dos casetes de muntanya,

a partir de les quals s'inicia una pujada més pronunciada durant uns 3´5 km. Quan es corona el muntanya cal prendre un desviació a

l'esquerra i recórrer 1 km. fins a arribar a unes roques que tallen el camí. Després de sortejar-les a uns 200 m està una llacuna natural

sobre roig, la Devesa, declarada Paratge Natural. De gran bellesa.
Per a tornar a Algar es desfà el mateix camí durant 1 km fins a l'encreuament de camins que s'ha deixat anteriorment. Es pren la direcció

de l'esquerra iniciant una forta pendent que fa el descens un poc perillós. Després de recórrer uns 4 km per muntanya i camps de secà

s'arriba a un camí asfaltat. Es tracta del Camí de Farigoles de Menorca. Girant a l'esquerra es pren la direcció cap a Algar, a on s'arriba

després de recórrer uns 7 km.
Este recorregut es pot fer al revés, pujant a la Devesa per on es baixa d'ella i baixant d'ella per on s'indica la pujada.

RUTA 3: Algar - Escales – Algimia - Algar

Distància: 25 km, aproximadament
Duració: 2´00 hores, aproximadament

Recorregut:

Menorca. Cal recórrer uns 3 km per este camí fins a arribar a un magatzem d'una finca de tarongers, que hi ha a la dreta. Uns 50 m'abans

cal girar a la dreta per a agafar un camí de ciment que circula entre els tarongers. Després de caminar uns 200 m es gira a l'esquerra prenent

un camí de terra. Es tracta d'una pista forestal ampla. Després de recórrer uns 4km per ella s'arriba a un camí asfaltat, el Camí d'Escales.

Cal fer un gir a la dreta i circular per este camí fins a arribar a una rotonda que dóna accés a la carretera que porta a la Vall d´Uixó. En la

dita rotonda es pren la direcció de la via de servici i es caminen uns 200 m per ella per a girar a l'esquerra i prendre així el Camí de l'Hostalera.

Se circula per ell durant uns 5 o 6 km fins a arribar a un altre camí que, girant a la dreta, porta fins a Algimia i Alfara. Travessant tota l'horta

es porta a Algimia de la Baronia. Convé travessar el poble fins a arribar a la Via Verda, antic traçat del tren miner d'Ulls Negres – Sagunt. La

Via Verda es pren girant a la dreta, en direcció Algar. Després de recórrer uns 3 km cal eixir-se de la Via Verda, cap a la dreta, per a agafar

una carretera local que porta a Algar. De la Via Verda a Algar pot haver-hi 1´5 km.

RUTA 4: Algar – Via Verda - Algar

Distància:
5 km fins a Algimia
20 km fins a Altura
30 km fins a Jérica
37 km fins a Caudiel
60 km fins a Barraques
76 km és l'extensió total de la Via Verda, des d'Algimia fins al límit de la província de València amb la de Terual, a l'altura de S. Agustín,

8 km després de Barraques
7´00 h anar a Barraques i tornar
8´00 h fer tota la Via Verda, anada i tornada
Tipus de superfície: asfalt i terra
Nivell de dificultat: el grau de dificultat augmenta en la mesura que augmenten les distàncies

Recorregut:

La Via Verda recorre l'antic traçat del tren miner d'Ulls Negres a Sagunt.

RUTA 6: Algar – Masia Coronel - Algar

Distància: 25 km, aproximadament
Duració: 2´00 hores, aproximadament
Desnivell: 300 m
Tipus de superfície: terra
Nivell de dificultat: mitja

Recorregut:

S'ix d'Algar pel Parc. A l'arribar a la carretera es gira a la dreta. Després de recórrer uns 500 m es pren la Via Verda travessant un

xicotet pont sobre el ferrocarril València – Saragossa. Per la Via Verda deu travessar a autopista per davall. A continuació ha d'eixir-se

de la Via Verda, seguint per la carretera asfaltat durant 1 km.
A l'arribar a un senyal que indica carretera cortada cal girar a la dreta, prenent un camí de terra en direcció Font del Pi i Montemayor.

Es tracta d'una pista forestal per la que cal circular durant uns 7 km, fins a arribar a la Masia Coronel. Deixarà la Font del Pi a l'esquerra.

Després d'una pujada continuada i pronunciada arribarà a la Masia Coronel.
La tornada és un descens agradable pel mateix camí que li ha portat fins a Masia Coronel.

RUTA 7: Algar – Quart dels Valls - Algar

Distància: 37 km, aproximadament
Duració: 3´00 hores, aproximadament
Desnivell: 200 m
Nivell de dificultat: mitja

Recorregut:

Cal recórrer uns 3 km per este camí fins a arribar a un magatzem d'una finca de tarongers, que hi ha a la dreta. Uns 50 m'abans cal girar a

la dreta per a agafar un camí de ciment que circula entre els tarongers. Després de caminar uns 200 m es gira a l'esquerra prenent un camí

de terra. Es tracta d'una pista forestal ampla. Després de recórrer uns 4km per ella s'arriba a un camí asfaltat, el Camí d'Escales. Cal fer un

gir a la dreta i circular per este camí fins a arribar a una rotonda que dóna accés a la carretera que porta a la Vall d´Uixó. En la dita rotonda

es pren la direcció de la via de servici i es caminen uns 200 m per ella per a girar a l'esquerra i prendre així el Camí de l'Hostalera. Se circula

per ell durant uns 3 km. A l'altura d'un pou de reg, que hi ha a la dreta, haurà de girar a l'esquerra prenent el camí que li porta paral·lel al

Barranco de la Catalana. Després de recórrer uns 7 o 8 km per esta pista de terra arribarà a un camí rural asfaltat. Girant a l'esquerra arribarà

fins a Quart després d'uns 3 km.
La tornada ha de fer-ho pel mateix camí de l'anada. Quan arribe a la Carretera de la Vall d´Uxó, en compte de dirigir-se a la rotonda per a prendre el Camí d'Escales, haurà de girar a l'esquerra per a arribar a Algar per la via de servici, paral·lel a la dita carretera.

RUTA 8: Algar - Chóvar – Algar

Distància: 32 km, aproximadament
Duració: 2´30 hores, aproximadament

Recorregut:

prendre la direcció cap a la Vall d´Uxo. Després de recórrer uns 2 km ha de girar a l'esquerra, en direcció cap a Chóvar. Este poble està

a uns 3 km de l'encreuament que acaba de deixar.

Per a tornar a Algar s'ix de Chóvar en direcció contrària. Arriba a l'encreuament amb la carretera de la Vall d´Uxó ha de girar a la

dreta per a arribar a Azuébar, després de recórrer uns 4 km. Ha d'eixir d'Azuébar per la carretera, en direcció Soneja. Després de recórrer

uns 3km es pren un camí asfaltat, a l'esquerra seguint la indicació d'Explomed. Este camí cal recórrer-ho complet fins a llegar a un stop, que

dóna al Camí de Farigoles de Menorca. Cal girar a la dreta i després de recórrer uns 5 km s'arriba a Algar.

RUTA 9: Algar - Chóvar – Antenes - Algar

Distància: 50 km, aproximadament
Duració: 3´30 hores, aproximadament
Desnivell: 600 m
Nivell de dificultat: difícil

Recorregut:

a Soneja. Cal prendre la direcció cap a la Vall d´Uxo. Després de recórrer uns 2 km ha de girar a l'esquerra, cap a Chóvar. Este

poble està a uns 3 km de l'encreuament que acaba de deixar. És convenient esmorzar a Chóvar, abans d'iniciar la pujada al port

d'Eslida. Després de l'esmorzar, ix de Chóvar i puja el port d'Eslida. Al coronar el port ha de prendre un camí asfaltat i estret que

hi ha a l'esquerra. Després de 3´5 km es pujada molt exigent arribarà a un Repetidor de TV i Torre de Sentinella. La vista panoràmica

és impressionant en dia de ponent, podent observar des del Montgó de Dénia fins a Penyagolosa. Es pot observar també Eivissa i

les Illes Columbrets.
Per a tornar a Algar ha de desfer el que camina. Atenció amb el descens!. Tornarà a passar per Chóvar per a arribar a la carretera de Vall d´Uxó a Soneja. Girarà a la dreta per a tornar a prendre El Camí de Farigoles de Menorca i per ell arribar a Algar.